Ungdomsløberens fysiske og motoriske træning

Her finder du øvelser til ungdomsløberen inden for den fysiske og motoriske udvikling og træning. Siden er inddelt efter de færdigheder, der knytter sig til ungdomsløberens fysiske og motoriske udvikling og træning og under færdighederne ligger de øvelser, der kan bruges til at træne den pågældende færdighed.


Ungdomsløberen 13-16 år

15. O-teknisk ungdomstræning (13-16 år) – læs om denne færdighed på s. 96 i TBU-bogen

16. Orienteringsstævner for ungdomsløbere (13-16 år) – læs om denne færdighed på s. 97 i TBU-bogen

17. Korte intervaller 1-3 min. Z5 (13- år)

18. Udvidet stabilitetstræning (13- år)

19. Afjogning (13- år) – læs om denne færdighed på s. 100 i TBU-bogen

20. Andre udholdenssportsgrene og alternativ udholdenshedstræning (13- år) – læs om denne færdighed på s. 100 i TBU-bogen

21. Avanceret løbsteknisk træning (14- år)

A. Avanceret løbsteknisk træning på hårdt underlag (14- år)



B. Avanceret løbsteknisk træning med hække (15- år)

22. O-teknisk TC-træning (15-20 år) – læs om denne færdighed på s. 102 i TBU-bogen

23. Roligt løb 15-60 min. Z2 (15- år) – læs om denne færdighed på s. 102 i TBU-bogen

24. Opbyggende vægttræning (15- år)

25. Kontinuerlig træning (15- år) – læs om denne færdighed på s. 105 i TBU-bogen

26. Brug af træningsdagbog (15- år)

27. Bevidst resititution (15- år) – læs om denne færdighed på s. 106 i TBU-bogen

28. Lange intervaller 3-6 min. Z4-5 (16- år)