Juniorløberens fysiske og motoriske træning

Her finder du øvelser til juniorløberen inden for den fysiske og motoriske udvikling og træning. Siden er inddelt efter de færdigheder, der knytter sig til juniorløberens fysiske og motoriske udvikling og træning og under færdighederne ligger de øvelser, der kan bruges til at træne den pågældende færdighed.


Juniorløberen 17-20 år

29. Plyometrisk træning (17- år)

A. Plyometrisk træning på trapper og op ad bakke (17- år)

B. Plyometrisk træning på fladt underlag (18- år)

C. Plyometrisk træning med redskaber (19- år)

30. O-teknisk junior- og seniortræning (17- år) – læs om denne færdighed på s. 111 i TBU-bogen

31. Orienteringsstævner for junior- og seniorløbere (17- år) – læs om denne færdighed på s. 111 i TBU-bogen

32. Restitutionsløb 15-30 min. Z1 (17- år) – læs om denne færdighed på s. 111 i TBU-bogen

33. Maksimal vægttræning (17- år)

33. Maksimal vægttræning (17- år) – læs om denne færdighed på s. 113 i TBU-bogen

34. Basis periodisering og formtopning (17- år) – læs om denne færdighed på s. 113 i TBU-bogen

35. Tempoløb 15-45 min. Z3-5 (19- år) – læs om denne færdighed på s. 114 i TBU-bogen

36. Eksplosiv vægttræning (19- år)

37. Udvidet periodisering og formtopning (19- år) – læs om denne færdighed på s. 115 i TBU-bogen

38. Sprintintervaller 60-90 sek. Z6 (21- år) – læs om denne færdighed på s. 117 i TBU-bogen

39. Langdistanceintervaller 7-15 min. Z3-4 (21- år) – læs om denne færdighed på s. 118 i TBU-bogen

40. Langt roligt løb 60-120 min. Z1-2 (21- år) – læs om denne færdighed på s. 118 i TBU-bogen

41. Specialisering i sprint- eller skovdistance (21- år) – læs om denne færdighed på s. 118 i TBU-bogen